Chris Resing op bezoek in Steem

Afgelopen zaterdag werd onze club vereerd met een bezoek van Chris Resing. Chris is ook een groot liefhebber van het amateurvoetbal in Nederland. Naast dat hij in het weekend radio verslaggever is bezoekt hij wekelijks 1 of meerdere clubs in Nederland waar hij nog nooit eerder ia geweest. Afgelopen zaterdag was onze club aan de beurt.

'S ochtends vertrok hij vanuit zijn woonplaats Laren en zette hij met de trein koers richting het Noorden. Eenmaal aangekomen in Stedum genoot hij van zowel het dorp als van de voetbalclub. Hij zag ons 3e dik winnen en het 1e in de slotminuten gelijkspelen. Na de wedstrijden bleef hij nog hangen in de kantine en bleek dat hij heel wat kennis had over amateurvoetballend Nederland. Hij was dan ook vereerd dat hij eindelijk kennis kon maken met niemand minder dan Boelie de Sturler. Na veel anekdotes in de kantine was het dan sluitingstijd. Maar dit was voor Chris nog niet het einde van het dagje Stedum.

Hij werd bij Gert Hovenga uitgenodigd voor een hapje en een drankje in zijn "kroeg" in de schuur. Vanaf hier heeft hij samen met Gert nog een bezoek gebracht aan Geke Hovenga. Hier hebben ze nog anekdotes opgedaan over Gert zijn vader Sibolt.

Niet veel later werd er dan weer koers terug naar Laren gezet. Maar niet nadat hij een Stedum sjaal overhandigd had gekregen van Gert Hovenga. Chris liet weet erg genoten te hebben van het het dorp Stedum en van de voetbalclub en alle gastvrijheid. Chris hoopt ooit nog weer een terug te komen in ons mooie Stedum.

Op de foto: Chris met Jan Spijk en Stedum sjaal

89d4b7c6 32d2 4e48 8bfb a3697b8531d6