Competitie-ouverture voor alle senioren, we gaan los!

De één staat waarschijnlijk te trappelen om de competitie af te trappen, de ander zal vol afschuw uitkijken naar de zondagmorgen. Maar het is zover, voor alle seniorenteams start morgen, zaterdag 21 september, de competitie. Het 1e en 2e elftal hebben er al meerdere (beker)wedstrijden op zitten en konden zodoende werken aan de nodige conditie. Het 3e elftal zal voor het eerst dit seizoen binnen de lijnen komen en het is afwachten of onze veteranen voldoende tijd hebben gehad om het lichaam in gereedheid te brengen.

Stedum 1
Stedum 1 krijgt het direct goed voor de kiezen, want de openingswedstrijd van het seizoen 2024-2025 wordt gespeeld in Sauwerd tegen degradant SIOS. SIOS wist in de bekercampagne net als onze mannen één wedstrijd te winnen (6-0 winst tegen ZNC) en moest zich gewonnen geven tegen derdeklassers Lycurgus (1-0 verlies) en v.v. Groningen (2-0 verlies).

Ook Stedum 1 wist één overwinning te behalen en zo zijn beide teams uitgeschakeld voor de beker en kan de focus volledig op de competitie.

In Sauwerd wordt om 14.30 uur afgetrapt op sportpark De lange twee. Onze technische staf heeft nog niet de beschikking over een fitte selectie, maar zal met de volgende mannen aantreden: Tomas, Erik, Jan, Robert, Jasper, Ronit, Stijn, Tim, Jaap, Bram, Levi, Sil, Sverre, Milan en Mike. Vertrek is om 13.00 uur.

Stedum 2
Na drie bekerwedstrijden, waarvan er één werd gewonnen en twee eindigden in een nederlaag, zal ook Stedum 2 in actie komen deze zaterdag. Het treedt aan in en tegen Warffum, waar het plaatselijke tweede elftal de tegenstander is. Ook Warffum 2 heeft drie bekerwedstrijden achter de rug en dat werd een zware tocht. Driemaal werd verloren en met totaal 25 tegendoelpunten in deze wedstrijden zal men hopen dat de competitiestart succesvoller zal verlopen.

In Warffum begint dit duel om 12.15 uur, de volgende spelers vertrekken om 11.15 uur: Bas, Robert, Matthias, Jordy, Juan, Youri, Vincent, Rik, Giovanni, Jack, Lorenzo, Ronnie, Jorrit, Raymon, Wolter en Guus.

Stedum 3
Hoe de mannen van Stedum 3 er voor staan is afwachten. Zonder beker- of oefenwedstrijd, wat vrij gebruikelijk is voor deze ervaren mannen, start de competitie met een thuiswedstrijd tegen De Heracliden 4. De gasten hebben al twee bekerwedstrijden in de benen en al gingen deze beide verloren, conditioneel zullen ze verder zijn dan de gastheren.

Zien hoe dit duel afloopt? In Stedum wordt om 14.30 uur afgetrapt, de volgende spelers worden om 13.45 uur verwacht: Gert, Hergen, Bard, Marcel, Hendrik, Robert, Alfons, Joeri, KW, Sebastiaan, Rene, Jacco, Robert en Juan.