Stedum na 28 jaar weer kampioen!

Stedum 1 Seizoen 2016 2017 1GRONINGEN- Na 28 jaar heeft het eerste elftal van v.v. Stedum de titel weer binnengesleept. Na een 1-4 overwinning op DIO Groningen en doordat concurrent de Oosterparkers onderuit ging tegen Westerlee, was de titel een feit en barste het feest los op Sportpark Kardinge vervolgens ook in het pittoreske Stedum!

Hoogste KNVB onderscheiding voor Sibolt Hovenga

Hoogste KNVB onderscheiding voor Sibolt HovengaDe 72-jarige Sibolt Hovenga uit Stedum heeft afgelopen vrijdag de hoogste KNVB onderscheiding ontvangen uit handen van districtscoördinator Geert Zwerver.

Die speldde hem de gouden bondsspeld op als scheidsrechter van verdienste. De bijbehorende plaquette ontving Hovenga van scheidsrechtersbegeleider Roelf Folkersma uit Holwierde.

Stedum neemt afscheid van Geert Vast

Geert Vast neemt afscheidMaar liefst 46 jaar lang was kaartverkoper Geert Vast elke zaterdag trouw bij de wedstrijden van het eerste elftal van v.v. Stedum. Dit was het laatste seizoen voor de Stedum supporter en daaraan werd afgelopen zaterdag door de club uiteraard aandacht aan besteed.

In 1972 werd Geert Vast door toenmalig bestuurslid Luit Timmer benaderd voor de kaartverkoop van het eerste elftal. Met als gevolg dat Geert Vast maar liefst 46 seizoenen de entreebewijzen en later de programmaboekjes verkocht. Als Geert een keer niet aanwezig kon zijn hij zelf een vervanger. Inmiddels is Geert verhuisd naar Ten Boer en daarom hebben Geert en zijn vrouw Ellie besloten om te stoppen.

Luit Timmer: Geel zwart hart voor altijd!

Luit Timmer op tribuneVoor vele Stedumers en oud Stedumers is Luit Timmer een zeer bekend persoon binnen de voetbalclub en in het dorp Stedum in het algemeen. Luit Timmer was jarenlang voetballer van Stedum waarna hij vele seizoenen leider was van het eerste elftal. Ook was hij als vrijwilliger erg fanatiek en heeft hij ook nog plaatsgenomen in het bestuur van de voetbalclub. De inmiddels inwoner van Bedum kijkt met erg veel plezier terug op zijn tijd in bij v.v. Stedum en volgt de club nog altijd op de voet.