Jubilerend Stedum laat punten liggen tegen VVSV '09

Stedum speelde de uitgestelde wedstrijd tegen VVSV’09 in Ulrum. Dit duel was uitgesteld omdat Stedum op 18 oktober 75 jaar bestond en de festiviteiten op 16 en 17 oktober plaatsvonden. De jubilaris liet duren punten liggen: 3-2.

door: Boelie de Sturler

Trainer Rob Brouwer had een nagenoeg fitte selectie op Boelie de Sturler na. Hierdoor nam Jan Willem Medendorp de honneurs waar. Ook Jaap Dijkema is weer bij de selectie alleen deze wordt voorzichtig gebracht. Stedum begon goed aan de wedstrijd en had dan ook al na 10 minuten op een 0-2 voorsprong moeten staan. Echter eerst was het Siebrand Dijkema, die na goed voorbereidend werk van Ronald Werkman, de doelman op zijn weg vond en even later stuitte Marcel Mulder op de keeper.

Hierna slopen er slordigheden in het spel van Stedum en door slecht uit verdedigen kon VVSV tegen de verhoudingen in op een 0-1 voorsprong komen waarbij de middenvelder van VVSV de bal bekeken vanaf 20 meter over Medendorp speeelde.

Toch bleef Stedum ook kansen krijgen en met name Siebrand Dijkema had de kansen, maar had niet het geluk te scoren. Uit een van de counters van VVSV werd het uit het niets zomaar 2-0. Echter had deze goal niet goedgekeurd mogen worden omdat scheidsrechter Gjaltema hierbij een overtreding op Martin Dekker over het hoofd zag en bovendien hij zelf ook nog over de kop rolde en dus niet alles daarna goed kon waarnemen. Maar goed…0-2 dus. Hierna was Stedum de draad volledig kwijt en had VVSV bij rust wel kunnen gaan rusten met 3 of 4 doelpunten verschil. Echter dankzij de paal en Medendorp bleef het 2-0 en wist Stedum zelfs vlak voor rust de aansluitingstreffer te maken via Siebrand Dijkema.

Strafschop

In de tweede helft begon Stedum wederom goed en ging het op jacht naar de gelijkmaker. Echter na 10 minuten trok scheidsrechter Gjaltema alle aandacht naar zich toe, door een strafschop te geven voor VVSV. Hierbij zag hij over het hoofd dat Bard Dekker werd vast gehouden door de tegenstander terwijl hij van mening was dat het andersom was. Hier was dus een vrije trap op zijn plaats geweest voor Stedum. Echter de leidsman, die in de buurt van Ulrum veel mensen kent, beinvloedde hiermee de wedstrijd. De strafschop werd benut en Stedum moest nu op zoek naar 2 doelpunten of meer. De kansen waren er wel, maar troffen geen doel. En doordat Stedum teveel spelers had, die het vandaag niet hadden, kon het geen echte vuist maken. Toch met nog 10 minuten te gaan wist Jacco Santing met een droge knal de stand op 2-3 te brengen. Stedum probeerde het wel hierna, maar het gelijke spel wilde niet komen. En zo verloor Stedum weer drie kostbare punten en beleven de geel-zwarten wel een beroerde start van het seizoen.

Volgende week komt Ezinge op bezoek en hopelijk kan Stedum dan eens aan de positieve kant van de score staan en het tij doen keren.