Onnodige nederlaag Stedum tegen De Pelikanen

STEDUM- Stedum heeft een onnodige nederlaag geleden tegen De Pelikanen uit Appingedam. Op een winderig sportpark gingen de gasten er met de punten vandoor. Het werd 0-1. Gezien het spelbeeld en de kansenverhouding was een beter resultaat haalbaar geweest.

Stedum begon met één wijziging ten opzichte van de laatste wedstrijd tegen GEO. Doelman De Sturler moest verstek laten gaan, nadat hij afgelopen week in het ziekenhuis had gelegen. Jan Willem Meedendorp verving hem. Diezelfde Meedendorp kon niet voorkomen dat De Pelikanen al snel op voorspong kwamen door een miscommunicatie tussen hem en libero Klaas Lubbers. Waar iedereen dacht dat Lubbers een lange bal weg zou koppen, liet hij de bal gaan en zo kon Mike Pastoor de bal over de doelman heen wippen: 0-1. Stedum had hierna al snel op gelijke hoogte kunnen komen, maar Marcel Mulder miste een opgelegde kans voor de Stedumers. In het verloop van de eerste helft ging het gelijk op en moesten beide keepers een paar keer handelend optreden.

In de tweede helft had Stedum een overwicht en kreeg het ook kansen op naam van Siebrand Dijkema (2x) en Jacco Santing. Maar telkens stond de doelman op de juiste plaats. De gasten wisten hier weinig tegenover te zetten, waardoor een gelijkmaker in de lucht hing. Maar door het missen van de kansen en een paar discutabele vlagsignalen waar de scheidsrechter in mee ging leverden een 0-1 uitslag op.

Stedum speelt woensdagavond het restant van de gestaakte wedstrijd tegen De Fivel in eigen huis. Met negen spelers moet de ploeg het tegen de elf van het "andere Oranje" opnemen. Stedum staat met 2-1 voor met nog 24 minuten op de klok. Aanvang is 20.00 uur.