Stedum kan afscheid De Vries niet met zege opluisteren

Op zatedag 14 mei werd het seizoen 2010-2011 afgesloten met een thuiswedstrijd tegen GEO. Aangezien Stedum al veilig is en GEO al de nacompetitie had gehaald, was dit dus een wedstrijd om keizers baard. In de eerste wedstrijd tussen beide ploegen werd het 3-3 na een 3-0 voorsprong van GEO. Op het eerste kwartier na was Stedum in de deze wedstrijd de betere ploeg en had het ook zeker de overwinning destijds verdiend. In deze wedstrijd wilde Stedum proberen voor eigen publiek er nog wat van te maken. In de eerste helft was het nog een wedstrijd waarbij het spel op en neer golfde. Stedum kreeg een paar leuke kansen via Ferdi de Jonge en Matthijs Colstee en aan de andere kant kreeg GEO ook wat kleine kansjes. Stedum had derhalve misschien wel met een voorsprong moeten gaan rusten, echter net voor rust werd er balverlies geleden op het middenveld en kon GEO via de rechterkant gevaarlijk worden en na een goede voorzet kon Sorgdrager de stand op 0-1 brengen. In de rust probeerde Stedum de boel weer op scherp te zetten en kwam de Wolter van Zanten er in voor de licht geblesseerde Jaap Dijkema. Ondanks de goede bedoelingen van Stedum in de kleedkamer begon men niet goed aan de 2e helft. In mum van tijd stond het 0-3 en was de wedstrijd in feite gespeeld. Stedum liet GEO te veel komen en GEO kon dan ook rustig aan de vorm werken die nodig is voor de nacompetitie. En zo kon GEO nogmaals 2 keer scoren en was het nog 1 maal dicht bij een goal ware het niet dat de doelman van Stedum goed redding wist te brengen.

Bij een ingooi voor GEO werd het spel stilgelegd zodat aanvoerder Andries de Vries gewisseld kon worden voor Yannick van den Berg. Dit alles omdat Andries afscheid nam van het eerste elftal. Hij heeft het te druk met zijn werk en wil daarbij ook genoeg tijd besteden aan het gezin. De selectie en bestuur namen op passende afscheid van hem met bloemen en kado’s. Andries heeft 8 seizoenen in het eerste gespeeld en we hebben veel plezier van hem gehad en we gaan hem ook zeker missen. We wensen hem dan ook veel plezier met zijn gezin en hopen hem de komende tijd nog wel te zien als supporter en wie weet…komt onze Andries nog weer terug om dan het derde te versterken.

Hierna werd de wedstrijd verder uitgespeeld, waarbij Jacco Santing namensn Stedum nog 2 keer het net wist te vinden. Ook GEO had nog een kans maar zag doelman de Sturler de bal onderscheppen. Echter waar de Sturler dacht dat hij nog in 16 stond pakte hij de bal net buiten de 16. Hij schrok en liep snel naar achteren. GEO protesteerde nauwelijks en ook de scheids voelde de wedstrijd prima aan en zag dat de doelman het niet bewust deed. En zo verloor Stedum zijn laatste wedstrijd en kon het geen zege kado doen aan Andries. Al met al heeft Stedum goed gepresteerd in de 4e klasse met af en toe goed voetbal maar ook te vaak wisselvallig en heeft het zich gehandhaafd. De hoofdmacht wil hierbij de trouwe aanhang bedanken voor hun steun en ook de andere elftallen bedanken voor het afstaan van spelers tijdens bepaalde wedstrijden. We hopen iedereen volgend seizoen weer te zien en wensen iedereen een goede vakantie en natuurlijk zien we elkaar de komende tijd nog op de velden bij de andere elftallen waarbij het tweede nog volop de steun nodig heeft om het kampioenschap te kunnen behalen.