Stedum na rust langs VVSV '09

STEDUM - Stedum heeft ook de derde wedstrijd na de winterstop winnend weten af te sluiten. Thuis tegen VVSV '09 werd het na een 0-0 ruststand 2-0 voor de gastheren. Jacco Santing en Ferdi de Jonge wisten het net te vinden. In vergelijking met vorige week nam Jacco Santing de positie over van de geblesseerde Jaap Dijkema.

De eerste helft waren beide ploegen redelijk aan elkaar gewaagd. Het spel golfde op en neer, maar de betere kansen waren er voor de thuisploeg. Zo moest keeper Martijn Wieringa van VVSV '09 reddend optreden na schoten van Jacco Santing. Stedum kreeg een aantal hoekschoppen toegewezen, maar kon hier verder niet gevaarlijk uit worden. De gasten konden de eerste helft een aantal keer gevaarlijk worden met afstandschoten, maar Boelie de Sturler stond, net als zijn collega, zijn mannetje. Door beide teams werd absoluut geen goed voetbal op de mat gelegd. Vooral Stedum speelde de eerste helft erg onrustig en grossierde in balverlies. Spitsen konden de bal niet vast houden en vanuit het middenveld was er te weinig aansluiting of werd het veld niet breed gehouden.

Stedum kwam na de rust goed uit de kleedkamer. De ingevallen Andries de Vries (hij verving Bas Bous) stuurde Marcel Mulder diep op links. Zijn voorzet werd teruggelegd op Jacco Santing, die met een droge knal de thuisploeg op voorsprong bracht. Stedum bleef na dit doelpunt de betere ploeg en ging op jacht naar de 2-0. Deze viel niet veel later. Jacco Santing nam vanaf links een hoekschop en deze werd keurig bij de tweede paal binnen gekopt door Ferdi de Jonge. VVSV '09 had in deze fase weinig in te brengen. De geel-zwarten kregen gedurende de tweede helft mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden, maar Jacco Santing en Ronald Werkman wisten hun kans niet te benutten. Werkman raakte hierbij geblesseerd, maar omdat trainer Brouwer al drie keer had gewisseld moest Werkman al strompelend de wedstrijd vervolgen.

Deed VVSV '09 dan helemaal niets terug? Jawel, in de slotfase van de wedstrijd kreeg het een tweetal mogelijkheden. Maar wederom wist Boelie de Sturler met twee goede reddingen zijn doel voor de derde achtereenvolgende wedstrijd schoon te houden. Hierdoor bleef het 2-0 voor de thuisploeg en dat was, vooral gezien de tweede helft, terecht.

Zo deed Stedum goede zaken in de strijd om promotie.

Komende dinsdag speelt het in Sauwerd tegen SIOS het restand van de eerder gestaakte wedstrijd. Met nog 25 minuten op de klok beginnen de Stedumers met het nemen van een strafschop en een 0-1 voorsprong. Daar komt nog bij dat de Sauwerders met negen spelers moeten aanvangen.