Stedum pakt alsnog de drie punten tegen Zuidhorn

Afgelopen zaterdag speelde Stedum in eigen huis tegen v.v. Zuidhorn. Zuidhorn dat net als Stedum een jonge ploeg heeft was misschien wel de betere van de middag maar ging uiteindelijk wel met nul punten terug naar Zuidhorn. In een zinderend slot scoorde Stedum nog 3x en won het uiteindelijk met 5-3.

Nadat Stedum 2 met 2-1 van de Nickerbockers 18 had gewonnen konden de mannen van Krijno Bos aan de warming-up beginnen.

Krijno Bos begon met de volgende opstelling: De Sturler; Bous, Lubbers, F.de Jonge, Dekker; Bijman, vd Berg, Colsee, Spijk; Santing, S.Dijkema. De wissels waren: Lorenzo Spitsbaard en André Swieringa.

Op het zon overgoten Sportpark van Stedum begon Stedum goed aan de wedstrijd. Stedum maakte gelijk het spel en creëerde enkele kansen. Niet veel later kwam Stedum dan ook op de verdiende 1-0. Uit een corner van Santing kopte Siebrand Dijkema zijn 5e doelpunt van het seizoen binnen. Na zo`n 20 minuten nam Zuidhorn het initiatief in handen en domineerde de wedstrijd. Stedum verloor alle duels op het middenveld en kwam niet meer onder de druk van Zuidhorn vandaan. Waar Stedum de vorige wedstrijden nog met veel strijd en passie speelde was dit de eerste helft ver te zoeken. Het duurde dan ook niet lang dat Zuidhorn de gelijkmaker binnen schoot. Na een voorzet van rechts schoot Faber de bal hard en laag langs de Sturler: 1-1. Ook na de 1-1 hield Zuidhorn de druk op de verdediging van Stedum. Stedum kon de bal niet in de ploeg houden en zo wist Zuidhorn enkele kansen te creëren. Niet veel later maakte alweer Faber ook de 1-2. Bous gaf Faber iets te veel ruimte en Faber schoot de bal beheerst in het dak van het doel. Zuidhorn kreeg nog wat kleine kansjes, maar scoorde niet meer. En zo ging Stedum met een 1-2 achterstand de rust in.

Na rust toonde Stedum meer strijd en won het meer duels en kreeg zo meer grip op de wedstrijd. Na zo`n 60 minuten maakte Jacco Santing de gelijkmaker. Santing kreeg de bal aangespeeld en dribbelde snel richting de 16 meter gebied en schoot de bal keurig in de hoek: 2-2. Na deze gelijkmaker werd de moe gestreden Mark Bijman gewisseld voor Lorenzo Spitsbaard.

Na deze goal kreeg Stedum weer meer hoop dat het de drie punten in de Stedum kon houden en toonde wat meer initiatief. Net op het moment dat je zou denken dat de 3-2 in de lucht hangt scoorde Zuidhorn. De vriend van oud Stedumer Daniëlle van der Meulen, die overigens de grote afwezige was op het mooie sportpark van Stedum, zag Boelie de Sturler iets te ver voor zijn doel staan en stifte de bal op een schitterende wijze over de Sturler heen: 2-3. Stedum moest dus weer op jacht naar de gelijkmaker.

Met nog zo`n 10 minuten op de klok ging Stedum alles of niets spelen. Voorstopper Ferdi de Jonge schoof door naar het middenveld en Stedum ging achterin één op één spelen. Stedum won alle duels en al snel viel de gelijkmaker. In de kluts kreeg Jan Spijk de bal van Dijkema, die hem vervolgens keurig langs de doelman schoot 3-3. Na deze gelijkmaker ging Stedum op jacht naar de 4-3. Na goed doorzetten van Siebrand Dijkema schoot hij de bal keurig voor de goal. Ferdi de Jonge stond precies op de juist plek en kopte de bal onhoudbaar in: 4-3!

Na de 4-3 wou Zuidhorn alles of niets spelen, maar ze kwamen er niet meer uit. Krijno Bos bracht na de 4-3 André Swieringa nog in voor de moe gestreden Matthijs Colstee. André Swieringa die normaal zijn wedstrijden bij Stedum 3 speelt werd met veel gejuich en geklap ontvangen door de supporters van Stedum.

In de blessure tijd maakte Jacco Santing er zelfs nog 5-3 van. Nadat Santing enkele verdedigers had uitgespeeld schoot hij de bal onberispelijk langs de doelman van Zuidhorn.

Zo wist Stedum in een leuke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer uiteindelijk de drie punten in Stedum te houden. Door deze knappe overwinning staat Stedum nu zelfs op een gedeelde eerste plaats. Volgende week moeten de mannen van Krijno Bos het opnemen in Veendam tegen het lastige Veendam 1894.

Deze wedstrijd zal beginnen om 14:30 uur. Tot dan!!