Stedum revancheert zich

APPINGEDAM- Na de zware nederlaag van vorige week tegen FC LEO heeft Stedum zich prima weten te revancheren in Appingedam tegen de Pelikanen. De Damsters, vorig seizoen gedegradeerd uit de derde klasse, werden in de slotfase verslagen met 2-3

Stedum leek na 15 minuten op rozen te zitten. De thuisploeg begon wel heel slap en daar maakten de geel-zwarten uit Stedum dankbaar gebruik van. Siebrand Dijkema kon na tien minuten alleen op het vijandelijk doel afgaan na een presentje van de thuisploeg. Oog in oog met de doelman liet Dijkema de Stedumers juigen door onberispelijk binnen te schieten. Vijf minuten later was het alweer raak. Jacco Santing werd over rechts diep gestuurd en kon zo op het Damster doel af gaan. In plaats van voor eigen succes te gaan hield Santing het overzicht en kon Dijkema simpel zijn tweede van de middag noteren. Na zo`n twintig minuten begon de thuisploeg beter in de wedstrijd te komen en werd Stedum wat verder terug gedrukt. Tot echte kansen leidde dit niet. De Pelikanen kreeg dan ook de hulp van Stedum om terug in de wedstrijd te komen. Wolter van Zanten wist geen andere oplossing te vinden dan de bal terug te spelen op keeper Boelie de Sturler. Maar in plaats van De Sturler te bereiken schoof van Zanten de bal zo in de voeten van een Damster. Deze wist hier wel raad mee en bracht de spanning terug in de wedstrijd: 1-2. Nog voor rust was de stand zelfs alweer gelijk na zwak ingrijpen van de Stedumer defensie. Zo was er niets meer over van de snelle voorsprong.

Na rust bleef Jacco Santing achter in de kleedkamer met een liesblessure. Voor hem kwam de jonge Laurens Haaijer binnen de lijnen. Stedum liet de Pelikanen een beetje komen en probeerde in te tegenaanval toe te slaan. Voor beide ploegen leverde dat niet echt kansen op. De Pelikanen was het meeste in balbezit maar wist hier niet echt mee om te gaan, Stedum was niet echt bij machte om de niet al te sterke defensie van de Pelikanen te verrasssen. In de slotfase kreeg de thuisploeg toch nog mogelijkheden om tot scoren te komen, maar Boelie de Sturler stond zijn mannetje met een aantal prima reflexen en Marcel Mulder wist nog een bal met zijn hoofd van de doellijn te halen. Drie minuten voor het einde gebeurde waar niemand meer rekening mee hield. Tim de Jonge ging zich nog eens bemoeien met een Stedumer aanval en wist Laurens Haaijer te bereiken. Die wist met zijn grote teen de keeper te verschalken en zo de 2-3 op het scorebord te noteren. Stedum mocht twee minuten daarna van geluk spreken dat de gelijkmaker niet in de boeken ging. Een vrije trap van de thuisploeg viel tussen een grote horde spelers binnen, maar de zeer zwak leidende scheidsrechter had al gefloten toen de bal onderweg was. Een aantal jeugdige aanwezigen had namelijk een tweede bal in het veld gebracht waardoor de leidsman zich genoodzaakt voelde hiervoor af te fluiten. In de herkansing kon de Pelikanen niet meer gevaarlijk worden, waardoor Stedum er met de punten vandoor ging. Een mooie opsteker na de zware nederlaag van vorige week van de ploeg van Krijno Bos.