Stedum speelt gelijk tegen OKVC

De hoofdmacht van Stedum en OKVC hebben afgelopen zaterdag ieder één punt aan de wedstrijd overgehouden, het werd 2-2. Kort voor het eind van de wedstrijd maakte Siebrand Dijkema de gelijkmaker en dat was gezien het spelbeeld ook wel een terechte uitslag.

Stedum moest het doen zonder de geblesseerde Tim de jonge en Ramon Bijsterveld en Bard Dekker waren vanwege werkzaamheden ook afwezig.

Stedum begon met de volgende opstelling: De Sturler; Bous, Lubbers, de Jonge, Spijk; Colstee, Vd Berg, van Hulst, Bijman; Santing en S.Dijkema.

De wissels waren; Lorenzo Spitsbaard, Jaap Dijkema en Martin Dekker.

Stedum begon goed aan de wedstrijd. Het zette bij vlagen goed druk en wist hiermee de aanvallen van OKVC al vroeg te stoppen. Redelijk vroeg in de wedstrijd viel dan ook de 1-0 voor Stedum. Na een goede actie van de snelle Jacco Santing gaf Santing de bal goed voor en wist Siebrand Dijkema de doelman met een bekeken schuiver te passeren. Bij zo`n vroege voorsprong hoop de dat de tegenstander even van slag is en dat je de voorsprong misschien kan vergroten, maar niets was minder waar. In de eerste aanval erop stond de 1-1 alweer op het scorebord. De spits van OKVC leek de bal wat te ver voor zich uit te spelen en de Sturler leek de bal net wat eerder te hebben dan de spits van OKVC, maar de spits wist na goed doorzetten toch nog de bal te veroveren en de gelijkmaker binnen te schieten. Hierna kreeg Stedum nog wel enkele kansen, maar schoten van Santing gingen echter rakelings langs de verkeerde kant van de paal.

Kort voor het einde van de eerste helft kreeg OKVC nog een goede mogelijkheid om met een voorsprong de rust in te gaan. De spits van OKVC kwam oog in oog met de Sturler, maar na goed uitkomen van de Sturler schoot de spits de bal recht op de doelman en was de kans verkeken en ging Stedum met een 1-1 tussenstand de rust in.

Na rust was het OKVC dat wat meer initiatief nam en wat meer strijd leverde dan Stedum. Hierdoor kon Stedum niet meer zo goed het spel maken en creëerde het ook niet veel goede kansen om op voorsprong te komen. OKVC werd wel gevaarlijk. Een vrije trap van OKVC werd bijna in het eigen doel gekopt door Klaas Lubbers, maar met een knappe redding van de Sturler bleef het nog 1-1. Niet heel veel later kwam OKVC alsnog op voorsprong. Na dom balverlies op het middenveld kon een speler van OKVC zo doorlopen richting de doelman en verschalkte de Sturler in de verre hoek: 1-2.

Trainer Krijno Bos bracht ondertussen Lorenzo Spitsbaard in het veld voor Mark Bijman en Jaap Dijkema voor Jan Spijk en zo maakte Jaap Dijkema weer zijn eerste minuten in het eerste van Stedum.

Doordat Stedum achterin één op één ging spelen en op jacht ging naar de gelijkmaker kwam er meer ruimte voor de spitsen van OKVC en met een paar counters waren ze ook nog behoorlijk gevaarlijk en werd zelfs de lat nog geraakt. Kort voor het eind viel dan alsnog de gelijkmaker. Na een voorzet van Erik van Hulst belande de bal in het 16 meter gebied en na meerdere doelpogingen van enkele Stedumers was het uiteindelijk Siebrand Dijkema die de doelman wist te verschalken: 2-2. Kort hierna floot scheidsrechter Wardenier voor het einde van de wedstrijd.