Stedum speelt zich bijna veilig tegen VVSV`09

STEDUM. Op woensdag 20 april werd de uitgestelde wedstrijd Stedum-VVSV gespeeld. Onder heerlijke weersomstandigheden werd er om acht uur afgetrapt. Stedum wist dat het bij winst zo goed als veilig zou zijn om de nacompetitie te ontlopen en zo probeerde Stedum dan ook VVSV onder druk te zetten. Echter VVSV vocht voor zijn laatste kans om die nacompetitie wel te kunnen bereiken.

Hierdoor waren beide ploegen zeer gewaagd aan elkaar in het eerste deel van deze wedstrijd. De eerste kans was voor Stedum alleen Andries de Vries zag zijn schot gestopt worden door Michel Meijer die ternauwernood met zijn voet redding kon brengen. Aan de andere kant schoot VVSV een goede kans over het doel.

Zo bleven er wat kleine kansen komen over en weer maar konden de toch wel vele toeschouwers nog niet juichen. Echter halverwege de eerste helft kreeg Stedum op de helft van VVSV een vrije trap welke werd genomen door Jaap Dijkema en zoals wel vaker zoekt deze speler dan zijn broer Siebrand. Zo dus ook deze keer, alleen kwam de bal deze keer wat gelukkig bij Siebrand terecht. Maar goed de bal kwam er en ja…dan weet deze goaltjesdief wel raad met zo’n kans en zo stond Stedum op een 1-0 voorsprong. Al snel werd deze stand verdubbeld. Andries de Vries zag zijn schot nipt gered worden door de doelman, echter in de rebound was Siebrand er als de kippen bij om de 2-0 aan te laten tekenen. Het publiek ging zich nu dan ook opmaken voor meer doelpunten want men dacht dat VVSV nu wel geknakt zou zijn. Echter niks was minder waar. Niet veel later stond het ineens zomaar 2-1. Een vrije trap van rechts werd voor het doel geslingerd waarna een aanvaller van VVSV op schitterende wijze binnen kon knikken. Hierna was Stedum even de weg kwijt en hierdoor kreeg VVSV de volgende kans. Een van de aanvallers kon zomaar vrij naar de goal gaan, echter hij zag zijn schot schitterend gered worden door de Sturler. In de rebound zag deze zelfde speler nog van de doellijn gekopt worden door Ferdi de Jonge die goed rugdekking had gegeven aan zijn doelman. Hierna kabbelde de wedstrijd naar de rust.

In de rust werden even de puntjes op de i gezet door Krijno Bos. Stedum ging in de 2e helft dan ook goed van start en kwam al snel op 3-1 door Matthijs Colstee die de gehele verdediging van VVSV tureluurs draaide en hierna knap in de korte hoek raak schoot. Toch kreeg VVSV hierna nog de mogelijkheid om op 3-2 te komen. Een aanvaller van VVSV kreeg de bal op de rand van de 16 meter, maar de doelman van Stedum verkleinde goed de goal door uit te komen waardoor de aanvaller niks anders kon doen dan voor een boogbal te kiezen, echter deze was te hoog waardoor de bal over het doel vloog. Het duel werd van de kant van VVSV ook iets grimmiger echter scheidsrechter van Houten trad in deze situaties niet echt op. Zo ook bij een overtreding op Andries de Vries. Hierbij liet de aanvoerder zich echter wat gaan door met verkeerde woorden aan te geven dat hij de betreffende speler nog wel weer tegenkwam. Dit viel bij van Houten niet in goede aarde. Echter waar de scheidsrechter het bij geel had kunnen laten vond hij het kennelijk nodig om de rode kaart te trekken en zo moest Stedum voor de zoveelste maal dit seizoen met minder spelers verder. Maar ook met een man minder bleef Stedum overeind en zeker door Bert Weesepoel te brengen voor Jaap Dijkema werd er verdedigend niks meer weg gegeven. Stedum kreeg genoeg kansen om de score uit te breiden. Een van deze kansen werd verijdeld door een overtreding binnen de 16 en dus een strafschop. Hiervoor meldde zich Siebrand aangezien vaste nemer Andries er niet meer was. Hij schoot de bal goed in, echter hij zag de keeper van VVSV naar de goede hoek gaan en zo bleef het dus 3-1. Niet veel later had het 4-1 moeten staan, echter waar Jacco Santing rustig had moeten scoren, schoot de aanvaller de bal iets te hoog in en hij zag het schot dan ook via de onderkant van de lat weer het veld inspringen. Toch maakte de aanvaller zijn misser goed door nog een goede assist te geven op Ferdi welke vanaf 20 meter de keepr met een hard laag schot kansloos liet en de eindstand bepaalde op 4-1. Inmiddels waren ook Marcel Loos en Jan Spijk in het veld gekomen en speelde Stedum de wedstrijd rustig uit.

En zo kwam Stedum op 30 punten en is het praktisch veilig. Waarom praktisch? Nou Godlinze kan met nog 3 speelronden te gaan nog op 31 punten komen, maar er wordt verwacht dat dit niet zal gebeuren en hopelijk kan Stedum zaterdag tegen Mussel stunten en nog 1 of meer punten pakken. Al met al dus een nuttige overwinning die weer met zijn allen behaald werd.