Stedum speelt zicht veilig na een gelijkspel tegen Mussel

Na door de weeks gewonnen te hebben van VVSV moest Stedum op 23 april thuis tegen Mussel. In die deze wedstrijd kon Stedum zich definitief veilig spelen door 1 of meerdere punten te behalen. Onze tegenstander Mussel is al zeker van nacompetitie voor promotie, maar toch stond op tweenul.nl een stukje van hun kant dat ze hun vorm wilden vasthouden en toch wel wilden winnen. Echter Stedum had ten opzichte van de heenwedstrijd nog wat goed te maken en wilde er ook een wedstrijd van maken. Onder extreme omstandigheden (veel zon, droog en slecht veld en warm) voor de maand april werd de wedstrijd aangevangen.

Mussel had van te voren al wat geklaagd over het veld en kon niet echt zijn combinatiespel spelen. Toch vonden ze elkaar wel makkelijk. Maar Stedum zette hier tegenover veel werklust en zette goed druk. Na zo’n 10 minuten kreeg Jacco Santing de eerste kans, echter hij zag zijn schot uit de hoek getikt worden door de keeper. Stedum bleef hierna het betere spel houden en uit een goede aanval wist Siebrand vanaf rechts goed in te koppen alleen hij zag zij kopbal net voorlangs gaan. Uit een volgende aanval kreeg Jacco de bal op de 16 maar hij zag zijn schot net over de kruising vliegen. Mussel kwam in zijn aanvallen wel tot de 16 maar daarna stokte het en bovendien stak de verdediging van Stedum goed in elkaar. Toch kreeg Mussel 1 kans. Een van de aanvallers schoot buiten het bereik van de Sturler op de buitenkant van de paal. Hierna was de grootste kans om op 1-0 te komen voor Stedum. Siebrand Dijkema brak goed door op links. Dit zag ook de keeper van Mussel en deze kwam dan ook uit de goal. Echter Dijkema bedacht zich niet en schoot de bal schitterend over de keeper. Alleen hij zag de bal via de onderkant van de lat via de lijn weer het veld in stuiteren. Zo werd de rust bereikt met een 0-0 stand.

In de 2e helft ging Stedum door met het goede spel, maar ook Mussel kreeg wat meer vat op het spel en zo golfde de wedstrijd op en neer. Er waren wat kansen voor Stedum maar die gingen er verder niet in en ook Mussel kreeg een paar kansen, waarbij een van de kansen weer op de buitenkant van de paal belandde, waarbij overigens de doelman van Stedum in de goede hoek stond. Naar mate de wedstrijd vorderde ging het erop lijken dat deze wedstrijd in een gelijkspel zou eindigen. Echter Mussel wilde ondanks de warmte toch nog wel voor de winst gaan. Hierbij kreeg het nog een goede mogelijkheid, maar de aanvoerder van Mussel zag zijn schot goed uit de hoek worden getikt door de Sturler. Hierna had Jaap Dijkema aan de kant van Stedum nog een goede mogelijkheid. Op de rand van de 16 had de jongste van de gebroeders Dijkema de bal gewoon met zijn chocoladebeen moeten nemen en dan had het vermoedelijk 1-0 gestaan. Maar ja..net als Mounir bij Ajax moest en zou Dijkema naar zijn rechterbeen en hierdoor had de tegenstander de tijd om het schot te blokken waardoor het schot smoorde. En zo kabbelde de wedstrijd naar het einde en eindigde deze zoals deze was begonnen met een 0-0 stand.

Toch gezien het goede spel van de Stedumers had Stedum wel het meeste recht gehad op de zege. Door gunstige uitslagen (Godlinze-LEO 0-1) heeft Stedum zich definitief veilig gespeeld en zich aardig gerevancheerd voor de grote nederlaag bij Mussel. Zo kan Stedum met wedstrijden uit tegen Poolster en thuis tegen GEO vrijuit spelen en het seizoen goed afsluiten en kan het zich volgend jaar weer laten zien in de 4e klasse.