Stedum te sterk voor Ezinge

STEDUM- Het eerste elftal van VV Stedum heeft afgelopen zaterdag de tweede wedstrijd van het seizoen met grote cijfers gewonnen van Ezinge. Stedum was de hele wedstrijd de betere, wat resulteerde in een 5-1 overwinning.

Stedum trainer Leendert Nieborg kon in tegenstelling tot de wedstrijd tegen Pelikaan S nu wel beschikken over Siebrand Dijkema, Jaap Dijkema, Marcel Mulder en Jacco Santing. Daarin tegen waren Matthijs Colstee en Mark Nieborg vanwege nieuwe blessures niet van de partij en had Erik van Hulst andere verplichtingen.

Stedum begon goed aan de wedstrijd en zette Ezinge gelijk onder druk wat resulteerde in veel dreiging richting het doel van Ezinge. De eerste grote kans was voor Diederik Dijk, die zich na de goede invalbeurt tegen Pelikaan S zich in de basis had gespeeld. Diederik werd in de zestien aangespeeld en met een prachtige actie verschalkte Dijk zijn tegenstander. Het schot werd nog net door de jonge doelman aangeraakt waardoor de bal de lat raakte.
Kort hierna werd een voorzet van Siebrand Dijkema aangeraakt door een verdediger en de paal raakte. Stedum bleef druk houden en Ezinge kwam er niet echt meer uit. Het kon spits Dijkstra niet bereiken, dat overigens de hele wedstrijd in de tang zat bij Tim de Jonge.

Siebrand Dijkema en Jacco Santing waren met een paar afstandsschoten nog dicht bij de openingstreffer maar de echte scherpte ontbrak nog.

Na weer een aanval over rechts belande bij Tiemen Dijk. Tiemen krulde de bal mooi voor op Santing, maar Santing schoot deze grote kans helaas langs de verkeerde kant van de paal.
Net voor rust speelde Siebrand Dijkema met een individuele actie zijn tegenstander uit en schoot de bal voor bij de tweede paal op Santing, voor Santing was het een koud kunstje op de bal in de goal de schieten: 1-0! Dit was ook de ruststand.

Na rust ging Stedum door met druk zetten en kansen creëren. Dit resulteerde al snel in de tweede treffer voor de Stedumers. Een voorzet van Tiemen Dijk werd door de verdediger verkeerd geraakt en de verdediger kopte de bal zo keurig in het eigen doel: 2-0!

Na de 2-0 probeerde Ezinge wat meer grip te krijgen op de wedstrijd wat resulteerde in een grote kans op de aansluitingstreffer. Dijkstra stuurde zijn college spits diep en de spits kon zo op Dirk Pijl aflopen. In deze één tegen één situatie was Pijl echter de baas en zo bleef het 2-0 op het scorebord.

Kort hierop was er weer een aanval van Stedum was resulteerde in een vrijebal in de zestienmeter gebied van Ezinge. Tiemen Dijk ging achter de bal staan en schoot de bal keurig in de bovenhoek: 3-0!
Hierna wisselde Nieborg Jaap Dijkema voor Mark Bijman en Diederik Dijk moest plaats maken voor Robbert Slager.

De overwinning leek en feit en Stedum speelde wat meer met de rem erop, waardoor Stedum er niet meer zo kort op zat en Ezinge wat meer in de wedstrijd liet komen.

Dit resulteerde dan ook in de aansluitingstreffer van Ezinge. Ferdi de Jonge wou een pass van Dirk Pijl naar zijn medespeler spelen maar raakte de bal wat te zacht waardoor Ezinge er vandoor kon. Dijkstra werd diep gestuurd en Tim de Jonge moest aan de noodrem trekken, moest gezegd worden dan Dijkstra wel gemakkelijk naar de grond ging. De scheids gaf een penalty en deze werd benut door Dijkstra: 3-1!

Stedum pakte hierna de draad weer op en maakte al snel de hoop dat Ezinge had gekregen na de goal van Dijkstra ten einde. Een diepe pass op Robbert Slager werd door Slager goed ingeschat en in een één tegen één situatie met de doelman was Robbert Slager uiterst koel en schoot de bal rustig langs de doelman: 4-1!
Korst voor het einde werd er nog een aanval opgezet door Santing en Slager. Slager werd echter in de zestien vastgepakt waardoor hij niet meer bij de bal kon en de scheids wees resoluut naar de stip. Siebrand Dijkema ging achter de bal staan en schoot de bal hard in de benedenhoek: 5-1!

Na deze goal schoot de goed fluitende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en zo deed Stedum goede zaken voor de bovenste plekken.