Stedum verliest in een matige wedstrijd van Sios

Op de eerste zaterdag in april trad Stedum op een zonnig sportpark aan tegen Sios. Met deze ploeg kwam ook oud-trainer Rob Brouwer op bezoek. Immers hij is dit seizoen de trainer bij Sios. Er stonden in dit duel nog al wat belangen op het spel aangezien de andere concurrenten Godlinze en Ezinge aan moesten treden tegen ploegen die hoger op de ranglijst stonden. Bij gunstige uitslagen en winst van Stedum kon Stedum zich aardig in veilige haven spelen. Echter ook Sios was gebaat bij een overwinning. Het publiek verwachtte dan ook 2 strijdvaardige ploegen. Echter niks was minder waar. Beide ploegen lieten op de slechte mat matig spel zien en of dit nu door de spanning kwam of door de lamlendigheid wegens de warmte is niet te zeggen.

In de eerste fase was het Sios dat toch feller was dan Stedum. Het was dan ook Sios dat via Siebrand Solinger op 0-1 kwam. Dat hier een overtreding aan vooraf ging op Matthijs Colstee ontging scheidsrechter Reitsema, want de beste man had hiervoor moeten fluiten. Hierdoor lette Stedum niet goed op en in mum van tijd kon Sios uitbreken waarbij Solinger de bal van zo’n 20 meter in de kruising schoot. Hierbij stond de Sturler een meter te ver voor zijn goal waardoor hij met zijn geringe lengte de bal net over zich heen zag gaan. Misschien was de bal houdbaar geweest, maar het was ook gewoon een mooie goal. Hierna kwam Stedum al snel langszij. Op een vrije bal van Jaap Dijkema reageerde broer Siebrand attent door de bal goed in te koppen. Ook hierbij had de keeper van Sios een aandeel door niet op tijd te komen. Echter lang kon Stedum niet genieten van de gelijke stand. Niet veel later kon Sios van chaos profiteren en nu werd de Sturler kansloos gelaten en kon Stedum weer op zoek naar de gelijkmaker. Echter Stedum kon niet echt in de wedstrijd komen en ook Sios liet geen geweldig spel zien. Er viel dan ook voor het publiek weinig te genieten qua spel, maar ze konden wel genieten van het heerlijke weer. Sios kreeg nog 2 goede kansen waarbij de Sturler in beide gevallen attent reageerde. Hierdoor werd de rust bereikt met een 1-2 stand.

In de tweede helft was Tiemen Dijk de niet geheel fitte Andries de Vries komen vervangen. Stedum zette Sios met de wind mee onder druk, maar op een of andere manier resulteerde niet tot echte kansen. Het spel van beide ploegen werd er niet beter op en dit werd door scheidsrechter Reitsema ook niet bevorderd doordat de leidsman veel het spel doodfloot. In een paar gevallen had hij wel gelijk en dat waren dan ook de overtredingen die hij met geel bestrafte. Stedum bleef echter drukken zonder resultaat en Sios hoefde niet zo nodig waardoor Stedum achterin niet meer in de problemen kwam. Zo’n kwartier voor tijd moest Stedum verder met 10 man. Het was Tim de Jonge die in een actie voor de bal wilde gaan en ook zijn tegenstander was dit van plan. Maar in plaats van de bal te raken raakten ze elkaar waarbij de scheids dit als een grove overtreding beoordeelde en Tim met rood van het veld stuurde. Hierna bleef Stedum een overwicht houden maar tot echte kansen leidde dit niet meer. Hierdoor verloor Stedum een matige wedstrijd van Sios en zal het volgende week tegen VVSV echt moeten winnen om niet een heel lastig slot van de competitie tegemoet te gaan. Gelukkig voor Stedum pakten Godlinze en Ezinge ook geen punten. Volgende week zal Stedum er dus vol voor moeten gaan.