Stedum verliest kansloos van De Fivel

STEDUM - De inhaalwedstrijd die Stedum gisteravond speelde tegen De Fivel is een kansloze 0-3 nederlaag voor de thuisploeg geëindigd. Gezien het spelbeeld was de overwinning voor de gasten uit Zeerijp meer dan terecht. Stedum kreeg geen poot aan de grond.

Trainer Rob Brouwer kon niet beschikken over Siebrand Dijkema (wereldreis), Jaap Dijkema, Wim Plijter en Ronald Werkman (allen geblesseerd). Werkman probeerde het nog wel in de warming-up, maar bleek niet fit genoeg om te spelen. Zijn plek als laatste man werd ingenomen door good-old Robert Freese. Bert Weesepoel, die door werkzaamheden zaterdags niet kan spelen, complementeerde het elftal als rechtsback. Brouwer wilde zijn elftal afwachtend laten spelen en liet daarom Jacco Santing aan de kant. Hendrik Niewold stond als enige spits opgesteld en moest zorgen dat de middenvelders bij konden sluiten.

De thuisploeg liet de Fivel dus komen. Dit resulteerde in het meeste balbezit voor de gasten, al leverde dit in eerste instantie geen kansen op. Stedum stond verdedigend wel aardig, alleen kwam het er zelf niet uit. Niewold wist de bal niet vast te houden, waardoor middenvelders geen kans kregen om aan te sluiten. Stedum kon alleen gevaarlijk worden door wat schoten van afstand, maar daar bleef het bij. In het laatste gedeelte van de eerste helft werd De Fivel gevaarlijker en creërde het een aantal goede mogelijkheden, met name door toedoen van de rappe Wouter de Vroome. Mandekker Tim de Jonge had het enorm lastig met de kleine man uit Zeerijp. Toch leek de eerste helft te eindigen in de door Stedum gekoesterde 0-0. Toch ging De Fivel met een voorsprong de kleedkamer in, door pal voor rust de 0-1 op de borden te zetten.

Gelijkmaker

Stedum wilde met het inbregen van Jacco Santing de wedstrijd in de tweede helft doen kantelen. Alle goede bedoelingen ten spijt, de thuisploeg kon geen moment de wedstrijd doen kantelen. Aanvallend kwam Stedum te kort en wist het geen kans te creëren. Het was dan ook eerder wachten op de 0-2 dan op de gelijkmaker gezien het spelbeeld. Deze viel dan ook halverwege de tweede helft, door een doelpunt van Danny Lüürsen. En daar bleef het niet bij, want de Fivel bleef gevaarlijk. Het was dan ook niet vreemd dat het zelfs nog 0-3 werd, wederom door Lüürsen. Hier bleef het bij.

Stedum droop teleurgesteld af, nadat het absoluut geen potten heeft kunnen breken in deze derby. Zaterdag wacht alweer een lastige horde, namelijk Appingedam. De Damsters hebben de achtervolging ingezet op Stedum, dat nog lang niet zeker is van de zesde plaats