Stedum verliest nipt van Poolster

Op zaterdag 7 mei moest onze geel-zwarte brigade aantreden tegen een andere geel-zwarte brigade,ofwel Poolster. In de eerdere confrontatie had Stedum met een duidelijke 5-1 gewonnen en was Poolster wel enigszins op revanche uit. Bovendien doet Poolster nog mee om de strijd om de vervangende periodetitel waarmee promotiewedstrijden afgedwongen kunnen worden. Stedum is echter al veilig en kan derhalve vrijuit voetballen. Stedum kon echter niet in de geel-zwarte kleuren aantreden, omdat het tweede ook al de reserve shirts nodig had speelde Stedum in het maagdelijke wit van Poolster (uitshirt).

Zo begonnen beide ploegen de wedstrijd op deze zaterdag en wel onder zeer warme omstandigheden, wat zeker geen pretje was. Toch wilde Stedum wel proberen om punten te halen. Het was echter Poolster dat het eerste kwartier de betere ploeg was en dit ook in doelpunten beloond zag worden. Uit een corner wist Gerard Heun goed in te koppen waarbij hij de bal van richting veranderd zag worden door Klaas Lubbers waardoor doelman de Sturler kansloos was. Niet veel later weer een goede aanval waarbij de bal goed werd terug gelegd en de 2-0 simpel binnen getikt kon worden. Poolster wilde hierna door drukken om aan het doelsaldo te werken. Echter Stedum wilde niet mee werken aan een afslachting en ging een iets hoger tempo spelen waardoor er diverse kansen ontstonden waarbij Matthijs Colstee een inzet net over zag gaan. De grootste kans ontstond uit een vrije trap van Andries de Vries die de bal bij de tweede paal neerlegde waar Ferdi de Jonge schitterende inkopte. Echter ook doelman Werkman redde op schitterende wijze. Hierdoor werd uiteindelijk de rust bereikt met een voorsprong van 2-0 voor Poolster. In de rust werd de niet fitte Siebrand Dijkema vervangen door Jan Spijk.

In de 2e helft liet Stedum heel ander voetbal zien. Het zette veel meer druk en al gauw resulteerde dit in de 2-1 van Jaap Dijkema. Jaap Dijkema liet doelman Werkman kansloos na een voorzet van Bas Bous. Deze was in balbezit gekomen na een schitterende aanval van achteruit. Hierna ging Stedum door en Poolster kwam niet meer echt in zijn spel. Helaas bleef de verdiende gelijkmaker uit. De grootste kans hierop kreeg Yannick van den Berg, alleen zag hij zijn bekeken schot worden gestopt door Werkman. Ook Poolster kreeg nog een klein kansje, waarbij het schot de buitenkant van de paal schampte. Echter naarmate de wedstrijd het einde naderde hoe minder voetbal beide ploegen lieten zien. Kennelijk speelde de warmte de ploegen op. Het enige opwindende moment was nog de publiekswissel die Gerard Heun kreeg. Hij namelijk afscheid van het eerste elftal en gaat volgend jaar het tweede trainen en assisteren bij het eerste van Poolster. Ook hierna waren er nog wat wissels waarbij Ramon Bijsterveld er nog in kwam voor de moe gestreden Bas Bous.

En zo leed Stedum een kleine nederlaag tegen Poolster waarbij een gelijkspel verdiend was geweest. Poolster blijft hierdoor meedoen om de belangrijke vierde plaats en Stedum gaat volgende week het seizoen thuis afsluiten tegen GEO. Dit wordt een wedstrijd om keizers baard aangezien GEO al verzekerd is van nacompetitie. Toch wil Stedum graag winnen zodat het thuis de eigen aanhang kan bedanken voor de steun in dit seizoen.