Stedum verliest onnodig van Potetos

GRONINGEN - Op het kunstgras van Potetos heeft Stedum na een goede reeks een onnodige nederlaag geleden. Na een 1-1 ruststand won de thuisploeg met 3-2.

Stedum begon matig aan dit duel. Het was erg onwennig op het kunstgras en daarmee was de thuisploeg in het voordeel. De eerste kans kon dan ook voor Potetos genoteerd worden. Er hard schot vanaf randje zestien was onhoudbaar voor Boelie de Sturler, maar de lat bracht wel redding. Stedum was dus gewaarschuwd, maar deed hier weinig mee. Er was te weinig strijd en spelers liepen te ver van hun mannetje af. Vooral op het middenveld kregen de gastheren te veel ruimte. Niet veel later na de eerste kans was het daarom wel raak. Wederom een mooi afstandschot verdween nu wel tegen de touwen, buiten bereik van De Sturler.

Na dit doelpunt kwam Stedum beter in de wedstrijd en leek het een beetje wakker te zijn geschud. En dit resulteerde dan ook direct in een levensgrote kans voor Ronald Werkman. Werkman werd diep gestuurd en kon alleen af gaan op de doelman van de thuisploeg. Het vlagsignaal van de assistent scheidsrechter werd terecht genegeerd door de prima leidende scheidsrechter, maar Werkman schoot naast. Vijfminuten na deze opgelegde kans kon Jacco Santing vanaf rechts naar binnen snijden en zo op het vijandelijk doel af gaan. Maar ook zijn schot belandde niet tussen de palen. Beide ploegen waren vanaf dit moment aan elkaar gewaagd, maar toch stond Potetos nog op voorsprong. Deze voorsprong duurde echter niet lang. De keeper van Potetos schatte een terugspeelbal helemaal verkeerd in en schonk Ronald Werkman een niet te missen kans. Na dit doelpunt kregen beide teams geen grote kansen meer en kon er een 1-1 ruststand genoteerd worden op het koude sportpark.

Korte duur

Na de rust was Stedum het eerste kwartier de beste ploeg. Het kreeg wederom mogelijkheden om tot scoren te komen. Eén van deze mogelijkheden werd benut. Een mooie aanval werd uiteindelijk door Jacco Santing beheerst binnen geschoten. Stedum ging voor het eerst aan de leiding al was het maar voor korte duur. Want een paar minuten later was het al weer gelijk. Mark Naberman zocht namens Potetos de achterlijn op en leek te gaan voorzetten. De bal werd echter van richting veranderd waardoor Boelie de Sturler met een boogbal verschalkt werd: 2-2.

Potetos kwam hierna weer beter in de wedstrijd en kreeg hoop op een beter resultaat. Bij Stedum was het beste er wel af en de ploeg kon niet zo veel gevaar meer stichten als in het eerste kwartier na rust. Helaas voor de Stedumers kon de thuisploeg dit wel. Een diepe bal op één van de voorwaartsen leek buitenspel, maar dit werd opgeheven door verdediger Bard Dekker. Assistent scheidsrechter Wilco Witteveen hield de vlag dan ook naar beneden, waar het Stedumer publiek liever een vlagsignaal had gezien. Alleen voor Boelie de Sturler was het een koud kunstje voor de thuisploeg om tot scoren te komen. Zo is maar weer te zien dat er ook nog eerlijke clubgrensrechters zijn en waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Onnodig

Stedum kon na deze tegenslag geen potten meer breken. Verdediger Wim Plijter werd nog wel mee naar voren gestuurd, maar ook dit mocht niet meer baten. Gezien het spelbeeld en de kansenverhouding was de nederlaag onnodig.

Zaterdag staat het restand van de gestaakte wedstrijd tegen SIOS op het programma, maar gezien de weersverwachtingen is het nog maar afwachten of dit doorgang zal vinden.