Stedum verslaat concurrent Engelbert

ENGELBERT- Het vlaggenschip van VV Stedum heeft afgelopen zaterdag uitstekende zaken gedaan in de strijd om de bovenste regionen. In het regenachtige Engelbert werd de concurrent met 1-3 verslagen. In een wedstrijd met veel strijd waren de goals van Stedum al voor rust gemaakt. Yannick van den Berg maakte er twee en captain Ferdi de Jonge kopte de andere binnen. Een domper was het uitvallen van linksback Marcel Mulder na een charge van een gefrustreerde speler van Engelbert.

Stedum trainer Leendert Nieborg kon in deze belangrijke wedstrijd nog niet beschikken over de geblesseerden Matthijs Colstee en Jaap Dijkema. Jacco Santing had nog wat lichte klachten en begon op de bank. De overige wissels waren Robbert Slager en Diederik Dijk.

Engelbert en Stedum lieten gelijk zien dat ze beiden speelden voor de overwinning. Dit resulteerde in een leuke en aantrekkelijke wedstrijd voor de supporters. De jonge ploeg van Engelbert met een gemiddelde leeftijd van 21,7 jaar liet zien dat het goed kan voetballen en dat ze spelers hebben die met een individuele actie wedstrijden kunnen beslissen. Stedum zat er echter scherp op en liet zien dat het zeker niet minder was dan de thuisploeg. De ploeg liet duidelijk zien dat ze met de drie punten naar huis huiswaarts wilden keren.

Na wat kleine kansjes over en weer kwam Stedum vrij vroeg op voorsprong. Een combinatie met Ferdi de Jonge en Dijkema belande uiteindelijk bij Vd Berg. Vd Berg omspeelde zijn tegenstander en schoot de bal onhoudbaar in de lange hoek: 0-1!

Niet veel later kreeg Stedum een grote kans op de volgende treffer. Erik van Hulst werd diep gestuurd en kon zo alleen op de doelman afgaan. Van Hulst was zicht echter niet bewust dat het veel tijd had en stiftte de bal te gehaast in de handen van de doelman.

Engelbert probeerde vervolgens het spel te maken, maar het zette doelman Dirk Pijl zelden aan het werk. Doordat Stedum er bovenop zat kwam het veelvuldig in balbezit en zette het Engelbert behoorlijk onder druk wat ook resulteerde in een corner voor Stedum. Tiemen Dijk schoot de bal strak richting de penalty stip, waar Ferdi de Jonge zijn tegenstander in de lucht de baas was en de bal hard in het doel wist te koppen: 0-2!

Engelbert probeerde vervolgens de aansluitingstreffer te maken en was er met een schot tegen de bal dichtbij. Vlak voor het rustsignaal ronde Stedum een prachtige aanval keurig af. Na mooie combinaties tussen verschillende Stedum spelers belande de bal aan de linkerkant bij Lubbers. Lubbers schoot de bal in één keer voor op de mee naar voren gekomen Yannick vd Berg. Van den Berg kopte de bal keurig in de linkerhoek: 0-3!

Niet veel later floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

Stedum begon ongewijzigd aan de tweede helft. Engelbert probeerde gelijk vanaf de aftrap de aansluitingstreffer te forceren, maar telkens stond er wel weer een speler van Stedum in de weg.

Zo was Tim de Jonge een plaag voor de topscorer van Engelbert en hadden de backs Mulder en Dekker de buitenspelers in de broekzak wat leidde tot irritaties bij de buitenspelers van Engelbert.

Na ongeveer een uur spelen kwam dan toch de aansluitingstreffer. Na een aanval belande de bal in de drukke 16 meter gebied van Stedum. Hierin wist de topscorer van Engelbert in de pruts doelman Dirk Pijl te verschalken: 1-3!

Stedum probeerde om onder de druk weg te komen en in de counter de beslissende goal te maken, maar het wist niet echt kansen te creëren. Engelbert had in de 2e helft wel veelvuldig de bal maar wist niet tot echte kansen te komen. Eén keer was het nog dicht bij de 2e treffer, maar net als in de eerste helft stond de paal in de weg.

Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg Stedum nog een domper te verwerken. De goed spelende Marcel Mulder schoot de bal richting de spitsen van Stedum. Net nadat Mulder de bal een schop had gegeven zette de rechtsbuiten met een gestrekt been zijn noppen vol in het scheenbeen van Mulder. Mulder moest zich gelijk laten vervangen door Diederik Dijk. Uit onderzoek bij de spoedeisende hulp bleek dat er gelukkig niks stuk is. Hopelijk zien we Marcel Mulder snel weer terug op het veld. De rechtsbuiten kreeg tot ieders verbazing slechts geel.

Engelbert probeerde nog wel van alles, maar het resulteerde niet tot echte kansen. Na iets meer dan 90 minuten floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en ging Stedum met de volle 3 punten huiswaarts!

Opstelling Stedum
Pijl; Dekker, Nieborg, T. de Jonge, Mulder(80' D.Dijk); T. Dijk, Vd Berg, F. de Jonge, Lubbers; Dijkema en Van Hulst(60' Slager)