Stedum weet weer niet te winnen van VVS

Stedum heeft weer niet weten te winnen van voetbalvereniging Sparta. Stedum dat voor rust de betere was kwam na de 2-1 in de tweede helft niet meer echt in het spel voor en VVS liep dat ook in een tijdsbestek van 10 minuten over Stedum heen, het werd 5-1 en zo wisten de Stedumers weer niet te winnen tegen VVS.

Omdat onze leider Harke Werkman met zijn vrouw op pad was, was de voorzitter; Pieter Berend Slager voor deze wedstrijd onze leider. Pieter Berend Slager deed dit overigens prima!
De voorzitter en onze trainer hadden de volgende opstelling bedacht: De Sturler, Bous, Lubbers, M.Dekker, B.Dekker; Spijk, F.de Jonge, Vd Berg, Colstee; Santing en S.Dijkema.
De wissels waren; Van Hulst, J.Dijkema en Bijman.

VVS begon iets feller aan de wedstrijd dan Stedum wat resulteerde in een paar hachelijke momenten voor de goal van Stedum. VVS creëerde niet veel kansen maar omdat ze wat feller waren dan de Stedumers wisten ze wel druk te houden op de verdediging van Stedum. Zonder dat Stedum nog echt gevaarlijk was geweest stonden de mannen van Krijno Bos met 1-0 achter. Een voorzet van rechts kwam uiteindelijk uit bij de linkshalf van VVS. Jan Spijk zag niet dat de speler slim achter zijn rug kwam en de 1-0 kon binnen tikken. De Sturler zat nog wel aan de bal, maar kon de goal helaas niet voorkomen.

Hierna kreeg Stedum wat meer grip op de wedstrijd en creëerde het met Dijkema en Santing wat kleine kansjes. Even later had de scheidsrechter een speler van VVS van het veld moéten sturen. Colstee passeerde zijn directe tegenstander en gaf de bal diep op Santing. Nadat Colstee de bal diep had gegeven kreeg het echte een enorme schop van de laatste man van VVS. Daar waar de rode kaart op zijn plaats was gaf de scheidsrechter, die niet zijn beste wedstrijd floot, de laatste man slechts een gele kaart.

Stedum nam wat meer het initiatief, maar wist niet echte uitgespeelde kansen de creëren. Wel won het meer duels om het middenveld wat leidde dat ze onder de druk van VVS uitkwam en VVS zelf onder druk wisten te zetten. Uit een vrije trap van Lubbers wist Siebrand Dijkema de gelijkmaker binnen te koppen, maar de scheids floot voor buitenspel, wat het zeker niet was. Aan de andere kant wist VVS nog met enkele afstandschoten voor gevaar te stichten, maar de sterk keepende Boelie de Sturler wist te voorkomen dat het niet verder op achter stand kwam. Uit een uitbraak van VVS kreeg Bard Dekker de bal ongelukkig op de hand in het eigen 16 meter gebied. De scheids wees resoluut naar de penalty stip. Boelie de Sturler wist de bal knap te stoppen en Bous werkte de bal in de rebound over de achterlijn. Zo voorkwam de Sturler dat VVS op 2-0 kwam. Hierna probeerde Stedum op jacht te gaan naar de gelijkmaker. Bijna lukte dit ook nog. In de kluts kwam de bal voor de voeten van Siebrand Dijkema, maar Dijkema schoot de bal te gehaast langs de verkeerde kant van de paal.
Zo ging Stedum met een 1-0 achterstand de rust in.

Na rust nam Stedum gelijk het initiatief en probeerde snel de gelijkmaker te maken. Het won meer duels dan VVS en Stedum zette VVS snel onder druk. Op het middenveld van zo`n 20 meter van de goal van VVS kreeg Stedum een vrije trap. Oosterparker Klaas Lubbers ging achter de bal staan en krulde de bal op schitterende wijze in de verre kruising: 1-1!

Stedum probeerde om op voorsprong te komen, maar kreeg de deksel op de neus. Een vrije trap van randje 16 belande in de muur. In de rebound schoot een speler van VVS de bal op de lat en in de rebound stond de spits van VVS buitenspel en tikte de bal in de goal. Wilco Witteveen had dan ook terecht de vlag omhoog, maar daar waar de scheids een goal van Stedum wel afkeurde wees hij dit keer wél naar de middenstip en negeerde Wilco Witteveen: 2-1.

Stedum kreeg kort hierop ook een vrije trap. Dit keer ging Santing achter de bal, maar de keeper wist de bal met een knappe redding uit de kruising te slaan. Dit was ook een beetje het ommekeer. Stedum liet de kopjes hangen en VVS zette Stedum onder druk, waar Stedum niet meer uit kwam. Na goed uitgespeelde aanvallen kwam VVS al snel op de 3-1, 4-1 en maar liefst 5-1. Gelukkig speelde Boelie de Sturler een erg sterke wedstrijd, anders had was de uitslag misschien nog wel groter geworden. Na 90 minuten floot de scheidsrechter op zijn fluitje en ging Stedum met lege handen weer naar het mooie Stedum.

Tot aan de 2-1 was Stedum zeker niet de mindere en na afloop was iedereen er van overtuigd dat er wel een puntje in had gezeten.