Stedum wint ook van ZEC

STEDUM- Het vlaggenschip van VV Stedum heeft ook de volle drie punten gepakt tegen ZEC. In een matige wedstrijd was Stedum de betere en won het verdiend met 2-0. Hiermee won Stedum voor de 7e keer op rij en staat het op 3 verliespunten van koploper Zuidhorn.

Stedum trainer Leendert Nieborg kon nog geen beroep doen op de geblesseerden Marcel Mulder en Matthijs Colstee. Colstee maakte afgelopen zaterdag weer zijn eerste minuten in het tweede elftal. Mede dankzij Colstee won het tweede elftal met 1-5 van Neptunia.

Stedum begon goed aan de wedstrijd en zette ZEC gelijk onder druk. Dit resulteerde in wat kansen die echter niet benut werden. Naar mate de wedstrijd vorderde kwam ZEC wat meer in het spel en moest doelman Dirk Pijl twee maal handelend optreden. Na een dik half uur kwam Stedum toch op voorsprong. Een hoekschop van Tiemen Dijk nam veteraan Lubbers gelijk op de pantoffel, aanvoerder Ferdi de Jonge kon zijn hoofd nog net tegen de bal krijgen en zo de doelman van ZEC passeren: 1-0!

Hierna probeerde Stedum om snel de tweede treffer te maken, maar het bal tempo was te laag om ZEC pijn te doen. Zo ging Stedum met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na rust was het bal tempo op nieuw te laag, maar wist ZEC geen kans meer te creëren en was het wachten op de definitief beslissing van Stedum. Nadat het al wat kansen had gemist kwam er na zo`n 70 minuten de beslissing. Een aanval over rechts belande bij Jaap Dijkema, deze gaf de bal strak voor op Yannick vd Berg die met een hard schot de doelman wist te passeren: 2-0!

Stedum kreeg nog wel kansen op de derde treffer, maar het zat er helaas niet in. Zo eindigde deze matige derby in een gemakkelijke overwinning voor de mannen van Leendert Nieborg.

Zaterdag speelt Stedum een oefenduel in Ten Boer tegen Omlandia 2. Dinsdag speelt het om 20:00u in eigenhuis de inhaalwedstrijd tegen buurman SV TEO.

Zaterdag 1 december speelt Stedum de kraker in Zuidhorn tegen de koploper.

Komt allen!!