Stedum wint vrij eenvoudig van Boerakker

BOERAKKER- Het eerste elftal van Stedum heeft op een moeilijk bespeelbaar veld vrij gemakkelijk met 0-3 gewonnen in en tegen Boerakker. Nadat Siebrand Dijkema VV Stedum voor rust met twee treffers op een 0-2 voorsprong  had gebracht, schoot invaller Robbert Slager in de slotminuten de derde en tevens laatste doelpunt van de middag tegen de touwen.

Trainer Leendert Nieborg werd zaterdagmiddag geassisteerd door teammanager André  Swieringa en vlaggenist Boelie de Sturler en reisden met 14 fitte spelers naar Boerakker. In Boerakker was het nog even de vraag of het door zou gaan, omdat het eigenlijk niet vertrouwd was, maar de scheidrechter was van mening dat als de wedstrijd Cambuur Leeuwarden – Den Bosch van vrijdagavond door kon gaan, dan kon de wedstrijd in Boerakker zeker ook doorgaan..

VV Stedum begon de wedstrijd met de volgende elf:
Dirk Pijl; Bard Dekker, Klaas Lubbers, Tim de Jonge, Marcel Mulder; Yannick v/d Berg, Ferdi de Jonge, Tiemen Dijk; Jaap Dijkema, Siebrand Dijkema en Matthijs Colstee.
De wissels waren: Diederik Dijk, Robbert Slager en Mark Bijman

Stedum nam vanaf het begin het initiatief en creëerde een aantal goede kansen waar echter niet uit gescoord werd. Siebrand Dijkema en Yannick v/d Berg stuiten beiden op de doelman en een kopbal van Siebrand Dijkema belande op de lat. Boerakker kwam er enkele keren gevaarlijk uit, maar wist geen uitgespeelde kans te creëren. Na zo`n 20 minuten nam Stedum dan toch de leiding. Een verre inworp van Lubbers werd door v/d Berg goed doorgekopt en Siebrand Dijkema stond op de juiste plaats om de bal binnen te koppen: 0-1!

Kort hierop kwam Boerakker en goed uit en wist Dirk Pijl een voorzet van rechts nog net over de lat te wippen en zo de vrij staande spits van een doelpunt wist te onthouden. Niet veel later na de 0-1 wist Stedum nogmaals te scoren. Na een één twee tussen v/d Berg en Jaap Dijkema wist de laatst genoemde met een steekpass Siebrand Dijkema vrij voor de goal te zetten. Dijkema schoot de bal beheerst langs de uitgekomen doelman: 0-2!
Stedum kreeg nog wel enkele kansen maar er werd niet meer gescoord en zo gingen we met een 0-2 voorsprong de rust in.

Na rust begon Stedum wat te slaap aan de tweede helft en kreeg Boerakker, dat meer strijd leverde enkele kansen op de aansluitingstreffer, maar was niet efficiënt in de afwerking. Na verloop van tijd kreeg Stedum weer wat meer grip op de wedstrijd. Stedum kreeg na zo`n 60 minuten een grote kans op de derde treffer alleen de scheidsrechter gooide roet in het eten. Een bal vanuit achteruit belande bij Siebrand Dijkema, die goed wegdraaide bij zijn tegenstander en zo op de doelman af kon lopen. Dijkema werd echter de op de enkels getrapt en de meegelopen Bard Dekker kon zo op de doelman af lopen. Alleen de scheidsrechter zag dit voordeel niet en floot op zijn fluitje. Waar de laatste man met een rode kaart van het veld af had gemoeten gaf de scheidsrechter geheel onduidelijk  een gele kaart en een vrijetrap. Deze vrijetrap werd door Tiemen Dijk goed in de hoek geplaatst, alleen de doelman wist met een knappe redding de bal te verwerken tot een hoekschop.

Het leek erop dat er niet meer werd gescoord in de tweede helft en dat Stedum met een degelijke 0-2 eindstand naar Stedum af ging reizen. Echter de ingevallen Robbert Slager wist uit de klutst de bal te onderscheppen en schoot de bal in de verre hoek: 0-3!
Kort hierop floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Zo wist VV Stedum vrij eenvoudig te winnen tegen Boerakker blijft het in de race om de bovenste plaatsen. Aanstaande zaterdag speelt Stedum om 14: 30 uur in eigen huis tegen SIOS uit Sauwerd. Deze wedstrijd staat onder leiding van Dhr. B.L. van Diem. Komt allen!!