Twee wedstrijden in Stedum, Stedum 3 op bezoek in Roodeschool

Het eerste weekend van november staat voor de deur en na lange tijd komen alle seniorenteams weer in actie. In Stedum komen zowel het eerste als tweede elftal in actie, terwijl Stedum 3 een uitwedstrijd speelt in Roodeschool tegen Corenos 3.

Stedum 1
Na de 4-0 nederlaag in Uithuizen van vorige week speelt Stedum 1 deze zaterdag in eigen huis tegen Warffum 1. Op de nederlaag tegen Noordpool was niet af te dingen, want de thuisploeg was de gehele wedstrijd sterker en bracht meer energie in de wedstrijd dan onze eigen ploeg. Dat het een paar minuten voor het einde mis ging was totaal overbodig, maar toen supporters zich gingen bemoeien met een klein opstootje (Noordpool gaf aan de betrokkenen niet eens te kennen) liepen de gemoederen hoog op en besloot arbiter Baron dat beide teams vroegtijdig konden douchen.

Warffum begon het seizoen met een 5-0 overwinning op TEO, maar omdat onze buren uit Ten Post zich terug hebben getrokken komt die overwinning te vervallen. Daarna had ook Warffum te maken met een gestaakt duel, toen arbiter Gjaltema bij een 3-0 voorsporong, in het voordeel van OKVC, klaar was met de opmerkingen die hij naar zijn hoofd kreeg geslingerd. Vervolgens verloor Warffum van RZ Baflo en wist het te winnen van De Lauwers en Zeester.

Vorig seizoen verloor Stedum in Warffum met 4-0. In eigen huis werd, op een doordeweekste avond, met 3-6 verloren ondanks dat Warffum in de eerste helft met tien spelers kwam te staan. Uit voorgaande duels blijkt dus wel dat het ook deze zaterdag weer een lastige wedstrijd gaat worden.

In Stedum wordt om 14.30 uur afgetrapt. De volgende spelers worden om 13.15 uur verwacht: Tomas, Lars, Jan, Stijn, Erik, Lorenzo, Tim, Jasper, Matthijs, Milan, Jitse, Raymon en Levi.

Stedum 2
Stedum 2 speelt voorafgaand de wedstrijd tegen Ezinge 2 en daarmee treft het wederom een hoogvlieger. Want nadat het vorige week koploper SIOS trof ontvangt men nu de runner up. Ezinge bezet met 4 overwinningen uit 5 gespeelde wedstrijden een tweede plaats en is dus goed uit de startblokken gekomen.

Met slechts 2 punten kunnen we vanuit ons eigen oogpunt spreken van een tegenvallende seizoensstart. Ons tweede elftal wacht nog steeds op de eerste overwinning, maar afgelopen donderdag liet men hier en daar tiki taka voetbal zien op de training. Dat geeft goede hoop, nu afwachten of men dat ook zaterdag tegen Ezinge 2 kan laten zien.

De wedstrijd in Stedum begint al om 12.00 uur. De volgende spelers worden om 11.00 uur verwacht: Ilyan, Leon, Bas, Robert, Matthias, Jordy, Juan, Martin, Tijn, Stoyan, Jack, Hendrik, Bram, Raymon, Wolter, Mathijs, Garisem, Marc en Boelie.

Stedum 3
Stedum 3 mag ook weer de wei in. Nadat ZEC 3 vorige week afbelde (na 5 speelrondes hebben inmiddels 3 tegenstanders afgebeld) reist men dit keer toch af naar Roodeschool. Corenos 3 zal de tegenstander zijn en met 9 punten uit 4 wedstrijden doet deze ploeg het heel behoorlijk tot nu toe. Vorige week kwam Corenos wel in actie en wist het met 0-5 te winnen van NEC Delfzijl 5.

Stedum 3 wist tot nu toe alle wedstrijden te winnen van achtereenvolgens Meedhuizen 3, Poolster 3 en Holwierde 3.

In Roodeschool wordt om 14.30 uur afgetrapt. De volgende spelers vertrekken om 13.30 uur: Boelie, Gert, Hergen, Bard, Dick D., Marcel, Ferdi, Robert, Alfons, Hans, KW, Andries, Siebrand, Jaap, Rene en Johan.