We mogen weer! Eerste en tweede elftal spelen eerste bekerduel

We mogen weer! Voor het eerste en tweede elftal staat het eerste bekerduel op het programma tijdens de laatste dag van augustus. Onze hoofdmacht zal in Winsum tegen het tweede elftal van de plaatselijke trots aantreden, Stedum 2 ontvangt in eigen huis Holwierde 3.

Stedum 1
Bij het vlaggenschip waait een nieuwe wind. Trainer Cris Feldman is vervangen door het duo Hans Noorman en Jasper Tillema. Daarnaast hebben er ook wat mutaties plaatsgevonden, waaronder een drietal nieuwe aanwinsten. We hopen binnenkort eenieder kennis te laten maken met dit drietal via dit medium.

De bekercompetitie zal door veel verenigingen gezien worden als ideale oefenwedstrijden. Het duo Noorman/Tillema zal niet de illusie hebben de KNVB-beker te winnen, maar wil het team vooral klaarstomen voor de eerste competitiewedstrijd tegen SIOS 1. De drie bekerwedstrijden zullen vooral gebruikt worden om eenieder speeltijd te gunnen en tot een ideale basisformatie te komen. Met een nieuwe technische staf begint iedereen weer op nul en zal moeten vechten voor zijn plekje.

Het zal tegen Winsum 2 geen makkelijke opgave worden. Het reserve elftal werd vorig seizoen zeer verdienstelijk tweede in de reserve hoofdklasse en plaatste zich door deze prestatie voor het bekertoernooi voor standaardteams.

De wedstrijd op het Geert Reinders Sportpark te Winsum zal om 14.00 uur aanvangen. Noorman en Tillema hebben de volgende spelers geselecteerd: Tomas, Stijn, Youri, Tim, Mike, Gijs, Sil, Jasper, Bram, Ronit, Milan, Sverre, Levi, Mik, Robert en Erik. Vertrek is om 12.40 uur.

Stedum 2
Ook het tweede elftal heeft zich ingeschreven voor de bekercompetitie en daaruit blijkt dat speler én technisch manager Juan Werkman zijn team óók wil klaarstomen voor de competitie. Holwierde 3 reist af naar Stedum.

De wedstrijd op ons mooie sportpark begint om 12.15 uur, de volgende spelers worden om 11.30 uur verwacht: Juan, Bas, Robert,Rik, Ron, Giovanni, Vincent, Jorrit, Ray, Ronnie, Mattias, Jack, Mathijs, Jordy en Arjen.