Speelronde 2: drie uitwedstrijden op 30 september

Het zal rustig zijn in Stedum aanstaande zaterdagmiddag. Want alle seniorenteams spelen een uitwedstrijd. Na de nederlaag van vorige week zal Stedum 1 op zoek gaan naar de eerste punten in Feerwerd. Stedum 2 mag naar Groningen om het op te nemen tegen Stadspark 6. Stedum 3 blijft dichter bij huis, want het speelt in én tegen Middelstum 4.

Stedum 1
Vorige week werd de competitie afgetrapt tegen KRC 1. Helaas voor onze mannen ging dit duel met 1-2 verloren en dat was gezien het spelbeeld een nogal onnodige nederlaag. Stedum had, zeker in de tweede helft, veelvuldig balbezit maar tot echte kansen wist het niet te komen. Ook een behoorlijk aantal hoekschoppen zorgde niet voor een gelijkmaker. En dus moet het nu tegen Ezinge op zoek naar de eerste punten. Maar dat zal voor de gastheren ook het geval zijn, aangezien SGV vorige week met 3-2 wist te winnen van Ezinge.

Vorig seizoen wist Stedum de uitwedstrijd te winnen in Feerwerd, het werd toen 2-3. Milan de Vries was toen tweemaal trefzeker, het andere doelpunt kwam op naam van Tim Ypey.

Om 14.30 uur wordt afgetrapt in Feerwerd, de volgende spelers zullen de strijd aan gaan: Tomas, Lars, Jan, Stijn, Erik, Lorenzo, Tim, Jasper, Tiemen, Milan, Jitse, Sverre, Bram, Levi, Jorrit + jeugdspelers

Stedum 2
Het tweede elftal speelde vorige week gelijk tegen Warffum 2, het werd 4-4. Een overwinning was mogelijk, maar de voorsprong kon helaas niet over de streep getrokken worden. Dit keer staat het duel tegen Stadspark 6 op het programma, zij verloren vorige week met 4-0 van KRC 2.

Op sportpark Stadspark wordt om 14.30 uur afgetrapt, de volgende spelers vertrekken om 13.15 uur: Bas, Robert, Matthias, Jordy, Juan, Tijn, Nathan, Ron, Rik, Jeroen Ba., Hendrik, Jeroen Be. Marc en Joeri.

Stedum 3
Voor onze veteranen staat het eerste duel voor de deur, aangezien de wedstrijd tegen Oosterparkers 3 vorige week niet door ging. De trainingen werden goed bezocht, dus het lijkt er op dat de mannen er klaar voor zijn. Middelstum 4 is de tegenstander en ook zij kwamen vorige week niet in actie.

In Middelstum wordt eveneens om 14.30 uur afgetrapt. De volgende spelers vertrekken om 13.30 uur: Boelie, Hergen, Bard, Marcel, Ferdi, Robert, Jacco, Dick, Andre, KW, Andries, Sebastiaan, Jaap en Rene.